Vi ved godt at motion er godt for os!

Men en af de vigtigste parameter i motionen at opbygge muskelmassen.

Hvis du udelukkende dyrker aerob træning, går du glip af den fordel muskelmassen giver dig.

Styrketræning øger mager muskelmasse, hvilket hjælper din krop til at forbrænde kalorier mere effektivt og forbedrer din livskvalitet. Dvs. Vægtkontrol

Mht. metabolismen, er muskelmasse "motoren" i kalorieforbrændingsmaskinen. Når du styrke træner og øger din muskelmasse, opbygger du en større, mere effektiv motor, som forbrænder flere kalorier og hjælper med vægtkontrollen.

Jo mere tonede dine muskler, jo lettere er det at bevare din vægt. Faktisk er det sådan at jo højere din muskelmasse er, jo flere kalorier forbrænder du når du er i hvile. For hvert kilo muskel du får, bruger din krop cirka 50 ekstra kalorier om dagen.

 

Alders relateret muskeltab

Folk taber omkring 10 procent af deres muskel efter 50 år.  Når du når 60'erne og 70érne, vil din muskelstyrke falde med ca. 15 procent pr. årti - og ca. 30 procent derefter.
Men ældre voksne, som udfører tilstrækkelig styrke og modstandstræning, kan øge deres styrke så meget som med det tredobbelte inden for to til tre måneder.

At øge din styrke vil hjælpe dig til at kunne få en mere aktiv livsstil.

 

For priser på træning, Face TO Face eller online program se Priser